Aankomst en dag 1 - Reisverslag uit Kurdzjali, Bulgarije van Frank Goossens - WaarBenJij.nu Aankomst en dag 1 - Reisverslag uit Kurdzjali, Bulgarije van Frank Goossens - WaarBenJij.nu

Aankomst en dag 1

Door: Frank Goossens

Blijf op de hoogte en volg Frank

05 Maart 2014 | Bulgarije, Kurdzjali

Gisteren na een goede vlucht geland in Sofia en meteen gemerkt dat taxichauffeurs overal hetzelfde zijn. Ik stapte in een taxi om naar het busstation in Sofia te gaan om daar een 4 1/2 uur durende busreis naar Kardzhali te boeken. De taxichauffeur vroeg me waarom ik de bus wilde pakken en bood vriendelijk aan dat hij me ook wel naar Kardzhali wou rijden. Ik heb hem toch maar vriendelijk verteld dat ik de bus wel zou pakken.

Eenmaal in Kardzhali werd ik verwelkomt door Stanislav, een vriend van mijn begeleider (Hristo) en zijn vriendin (Desi), die ik ook nog wel vaker zal zien als ik het veld in ga. Om de tijd te doden tot Hristo en Desi terug kwamen uit Plovdiv heb ik meteen mijn eerste bulgaarse biertje mgen proeven in een lokaal café en ik moet zeggen dat smaakt helemaal niet verkeerd.

's avonds heb ik verder kunnen proeven van de bulgaarse gastvrijheid met een heerlijke maaltijd onder het genot van een zelfgestookte Rakia, een bulgaarse specialteit. Onder andere door de lage res en wellicht de bulgaarse bieren en Rakia mijn eerste nacht heerlijk geslapen in de logeerkamer van Hristo en Desi.

Vandaag lekker rustig wakker geworden met een volledig ontbijt speciaal voor mij uitgestald en vervolgens met Desi een ronde door Kardzhali gemaakt langs het park, de rivier, de markt, cafe's, restaurants en het kantoor van de New Thracian Gold foundation.

Ondertussen verder gesproken over mijn onderzoek en zoals het er nu uit ziet ga ik toch de interactie van wolven en herten onderzoeken en meteen proberen in kaart te brengen of er in Chernochene inderdaad minder wolven zijn dan in Studen Kladentz.

foto's volgen waarschijnlijk als ik de natuur in ga, aangezien ik (nog) niet als een toerist door Kardzhali wil gaan wandelen.

  • 05 Maart 2014 - 22:56

    Nadja:

    Zo te zien is jou stage goed begonnen :-).
    Succes.

    xx Nadja

  • 06 Maart 2014 - 19:55

    Retje Van Bijnen:

    Hoi Frank,

    Goed om te horen dat je reis en je eerste contacten daar zo goed verlopen zijn.
    Veel succes met de start in het "veld"
    Groetjes, Cees en rietje

  • 10 Maart 2014 - 19:14

    Mo:

    Hey Frank

    Nou Gerbel zit al midden in het veldwerk en maakt ook van de tafel en grond een mooi natuurgebiedje.
    Blij dat het Bulgaarse bier smaakt want wijn is nog steeds niet zo fijn :). Heb even naar het weer gekeken maar het zonnetje komt eraan he!!!! Ben wel bang dat jij het gaat winnen van dit jaar kwa zonuren maar wij hebben inieder geval een voorsprongetje.
    Loki zit beneden en Freya is ook gestopt met vasten :) Kan haar beetje bij beetje aanhalen.

    Have fun

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bulgarije, Kurdzjali

Frank

In dit reisdagboek zal ik proberen de gebeurtenissen bij te ho0uden tijdens mijn 22 weken durende stage in Bulgarije waar ik voor de New Thracian Gold Foundation onderzoek ga doen in de Oostelijke Rhodopen.

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 12163

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 04 Augustus 2014

stage in de Oostelijke Rhodopen

Landen bezocht: