Bulgaarse fitness - Reisverslag uit Nanovitsa, Bulgarije van Frank Goossens - WaarBenJij.nu Bulgaarse fitness - Reisverslag uit Nanovitsa, Bulgarije van Frank Goossens - WaarBenJij.nu

Bulgaarse fitness

Door: Frank Goossens

Blijf op de hoogte en volg Frank

07 April 2014 | Bulgarije, Nanovitsa

Hallo dames en heren, hier weer even een update van mijn stage in Bulgarije.

Afgelopen week ben ik druk bezig geweest met de voorbereidingen voor mijn veldwerk. Dit hield in dat ik voor het eerst daadwerkelijk de gebieden in ben geweest waar ik mijn onderzoek uit zal voeren. Dit betekende twee dingen. Ten eerste, hele mooie tochten dor schitterende natuur. Ten tweede betekende dit een hele hoop spierpijn! Mijn Nederlandse benen zijn uiteraard compleet niet gewend om bergen op te klauteren, laat staan tochten van 3-4 uur berg op, berg af met een volgestouwde rugzak. Gelukkig gaat het elke dag een stukje beter en ik weet zeker dat tegen de tijd dat mijn stage er op zit ik flink wat kilo's vet kwijt zal zijn en mijn conditie en spieren er een stuk beter aan toe zullen zijn. Zo zie je maar weer, met de juiste stage heb je helemaal geen sportschool nodig.
Foto's van het werkgebied volgen uiteraard aangezien ik tijdens mijn onderzoek toch veel foto's zal moeten maken.

Om bij de locaties te komen is gebruik van een offroad wagen nodig en inmiddels begin ik dus ook steeds meer ervaring te krijgen in het besturen van de rode lada niva 4x4 en de dikke toyota 4x4 wagen. Ook het offroad rijden zelf gaat steeds beter gelukkig.

Verder ben ik vorige week weer bij de paarden geweest en hadden we het eerste in het wild geboren veulentje (zie foto's)! Inmiddels zijn er blijkbaar drie veulentjes. Zo meteen gaan we weer naar de paarden toe, en zal ik ook deze eens vastleggen op de gevoelige plaat.

Deze week ga ik dus echt beginnen met mijn onderzoek en ik zal jullie zeker laten weten hoe dit is verlopen. Ik hoorde al van een jager dat als je wolven wil opsporen je heel veel geduld moet hebben. De mensen die mij kennen weten dat dit niet perse mijn sterkste punt is. Wellicht dus een goed persoonlijk leerdoel van deze stage.. geduld aanleren!

Voor nu heb ik verder niet heel veel te vertellen, maar ik zal jullie snel weer op de hoogte brengen.

  • 16 April 2014 - 16:59

    Maurice:

    Franky,

    Lange en zware tochten he.....haha voor je het weet ren je door de bergen heen om je training naar een hoger level te brengen ( Dragonball Z ). Conditie opbouwen gebeurd vanzelf en vetverbranden helemaal....( bij het juiste hartritme dan). Anders kan je altijd nog de hyperbolic timechamber van Cami en mr. Popo ingaan voor een snel resultaat...hahaha. Succes kerel en spreek je snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bulgarije, Nanovitsa

Frank

In dit reisdagboek zal ik proberen de gebeurtenissen bij te ho0uden tijdens mijn 22 weken durende stage in Bulgarije waar ik voor de New Thracian Gold Foundation onderzoek ga doen in de Oostelijke Rhodopen.

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 12149

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 04 Augustus 2014

stage in de Oostelijke Rhodopen

Landen bezocht: