week 1 - Reisverslag uit Nanovitsa, Bulgarije van Frank Goossens - WaarBenJij.nu week 1 - Reisverslag uit Nanovitsa, Bulgarije van Frank Goossens - WaarBenJij.nu

week 1

Door: Frank Goossens

Blijf op de hoogte en volg Frank

12 Maart 2014 | Bulgarije, Nanovitsa

Nou de eerste week zit erop hier in Bulgarije. Het was een goede week vol nieuwe uitzichten en inzichten.

De eerste dagen heb ik voornamelijk in Kardzhali doorgebracht in het huis van Hristo en Desi. Verder ben ik de afgelopen week ook twee dagen mee geweest in het veld, één keer naar de uitgezette wilde paarden en één keer naar de Wisenten, beide in de buurt van Nanovitsa. Ik moet zeggen de omgeving is echt schitterend en ik ben benieuwd hoe het er uit ziet met beter weer. Het was nog een heel avontuur om bij de paarden te komen. De wegen zijn hier op sommige plekken al erg slecht en ze lopen om alles heen zodat je soms bedrieglijk lang onderweg bent.

Om bij de nieuw uitgezette paarden te komen moesten we echter het laatste stuk (lees de laatste 10 km) een berg op via een modder en rotsen pad met behulp van een Lada Niva 4x4 (lees oude oostblok wagen die offroad kan), maar we zijn er gekomen en het was een hele gave ervaring! Ik heb inmiddels zelf ook al een stukje in die Lada gereden en het was zeker wennen, maar ik ben niet verongelukt dus dat moet goed komen.

Tijdens de tocht naar en terug van Nanovitsa ook het plaatsje Momchilgrad aangedaan en ik moet zeggen dat het een leuk plaatsje is, waar ik vast nog wel vaker zal komen. Dit is namelijk ook de dichtstbijzijnde plaats vanaf Nanovitsa om inkopen en dergelijke te doen.
Net groot genoeg om alles te hebben en klein genoeg om een gezellige uitstraling te hebben.

Verder ben ik in de afgelopen dagen nog mee geweest naar Haskovo voor onderdelen voor de Lada. Haskovo is toch weer een stuk groter dan Kardzhili en zeker ook een interessante stad. Ik horde van Hristo dat je vanaf Haskovo ook met een bus naar Istanbul kan en sommige studenten dat doen als ze in Madzharovo gestationeerd zijn. Helaas zit ik daar waarschijnlijk niet, maar wellicht dat ik de kans nog krijg om toch een weekendje Istanbul mee te pakken.

Nog niet veel foto's gemaakt, onder andere vanwege het slechte weer, maar iet komen zeker nog. De sneeuw is weer aan het wegtrekken en de temperatuur en zonuren lopen alweer op!

  • 17 Maart 2014 - 15:34

    Aad Flohil:

    Hoi Frank,

    Een prachtig verhaal, Ik heb er van genoten! Door het lezen heb ik al het gevoel dat ik zelf ook al een beetje in Bulgarije ben.

    Ben benieuwd naar je verdere belevenissen.

    Een Hartelijke groet van Aad en Marian

  • 18 Maart 2014 - 14:45

    Maurice Leemans:

    Goed bezig Frankie.........geniet ervan!

  • 19 Maart 2014 - 21:38

    Nadja:

    Hey Frank,

    Gaaf wilde paarden daar. Die had ik wel eens willen zien.
    Ben benieuwd hoe het daar allemaal uit ziet. Maar heb wel enig idee :-)
    Kijk uit naar je foto's.

    Groetjes en dikke kus
    Nadja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bulgarije, Nanovitsa

Frank

In dit reisdagboek zal ik proberen de gebeurtenissen bij te ho0uden tijdens mijn 22 weken durende stage in Bulgarije waar ik voor de New Thracian Gold Foundation onderzoek ga doen in de Oostelijke Rhodopen.

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 12150

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 04 Augustus 2014

stage in de Oostelijke Rhodopen

Landen bezocht: